3. třída – Žabičky

Školní rok 2024 – 2025

Učitelky:
Alena Janků
Mgr. et. Bc. Pavla Krátká 

email: zabicky@msslusovice.cz

1. Šimon B. 14. Karolína P.
2. Nella Č. 15. Miroslava P.
3. Barbora D. 16. Emma R.
4. Zuzana H. 17. Martin S.
5. Lilian Ch. 18. Vojtěch S.
6. Vendula J. 19. Adriana S.
7. Julie J. 20. Štěpán S.
8. Elija K. 21. Petr S.
9. Jorn K. 22. David Š.
10. Tomáš K. 23. Tobiáš V.
11. Matthias L. 24. Klaudie Z.
12. Jan L. 25. Maxmillien Ž.
13. Zuzana M. 26.  
       

NÁŠ TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM

                    Žabičky si spolu hrají a svět spolu poznávají.Whimsical Frog and Envelope Illustration on White Background | Premium  AI-generated vectorKvák s Kvákalkou nám prozradí,
co nás čeká v každém období…

Pedagogická činnost ve třídě Žabiček, se odvíjí od Školního vzdělávacího programu s názvem „Sluníčko paprskem pohladí…“, který vychází z požadavků RVP PV.
Vycházíme z podmínek školy, střídání ročního období ve spojení s lidskou činností, zvyky a tradicemi. Pracujeme v integrovaných blocích, které vyhovují psychologickým, i didaktickým specifikům vzdělávání dětí předškolního věku. Integrované bloky souvisle navazují.
V tomto školním roce máme naplánovány čtyři integrované bloky:
Sluníčko paprskem pohladí… 
1. Na podzim všechny, co sejdou se pod jabloní
2. V zimě ty, co tradice slaví
3. Na jaře všechny, co zázraky přírody poznávají
4. V létě ty, co objevují svět

Naším hlavním cílem je vytvořit bohaté, podnětné a rozvíjející prostředí pro zvídavé, hravé a spokojené děti. Vhodně zvolenými činnostmi postupně, nenásilnou a zábavnou formou u dětí rozvíjíme kompetence ve všech oblastech vzdělávání. Každé dítě je pro nás jedinečná osobnost, a proto vycházíme vstříc individuálním zájmům a potřebám každého dítěte. Respektujeme dětskou osobnost se všemi jejími zvláštnostmi. Snažíme se vytvářet kamarádské prostředí, děti naučit vzájemnému přátelství a toleranci, také to, že i s dospělým můžou být, při dodržení určitých pravidel, partnery.

Klademe velký důraz na celkový rozvoj dětské osobnosti, na prožitkové učení, napomáháme dětem chápat okolní svět, motivujeme je k dalšímu poznávání a učení, v rámci práce s předškolními dětmi se zaměřujeme na získávání potřebných kompetencí pro úspěšný vstup do základní školy. Děti vedeme k samostatnosti, správným společenským návykům, rozvíjíme komunikační a řečové schopnosti, tvořivost. Zaměřujeme se na rozvoj kooperačních schopností a dovedností dětí. Dětem dopřáváme spoustu pohybu, a to jak při řízeném cvičení, tak během spontánních her ve třídě nebo na školní zahradě. Procházkami děti poznávají svět kolem sebe, krásy proměnlivé přírody. Dále se zaměřujeme na rozvoj jemné a hrubé motoriky, pozornost věnujeme grafomotorickým návykům. Zaměřujeme se také na logopedickou prevenci.

Konkrétní vzdělávací nabídku přizpůsobujeme aktuálním vzdělávacím příležitostem a situacím, průběžně ji upravujeme a dotváříme s ohledem na dosahované výsledky, vycházíme z individuálních potřeb a zájmů dětí. Právě samotné děti jsou pro nás tou největší motivací v naší plánovací činnosti a konkrétních aktivitách. V rámci možností spolupracujeme s druhou předškolní třídou Vrabčáků, zejména při společných akcích mateřské školy (den dětí, loučení s předškoláky, noční spaní…) a tematických projektech. Důležitý je také zavedený denní režim, kdy máme určitý čas pro hru, společné aktivity, jídlo, hygienu, cvičení, pobyt venku na zahradě nebo vycházku, odpolední odpočinek s pohádkou či povídáním. Dále zařazujeme každodenní, či příležitostné třídní „rituály“, které mají děti v oblibě a posilují u nich pocit sebevědomí, sounáležitosti, důvěry a pohody ve skupině, do které děti patří a rády se vracejí:

  • plyšoví kamarádi žabák Kvák a žabka Kvákalka (děti jim můžou sdělovat své prožitky, přání nebo své bolístky).
  • Kvákův a Kvákalčin putovníček (děti svým plyšovým kamarádům napíší do putovního deníčku, jak strávily víkend, co všechno prožily, popř. vloží fotografie nebo namalují obrázek. Každé pondělí si společně s dětmi přečteme, co všechno prožily).
  • ranní výtvarné chvilky (tematicky zaměřená výtvarná činnost)
  • uklízecí písnička Vadí, nevadí
  • služba (každý den vylosujeme „službu“, která je celý den velkým pomocníkem pro paní učitelky)
  • komunitní kruh, svolání do kruhu (Ať jsi holka nebo kluk/ Velké kolo uděláme…)
  • přání před obědem (Popřejem si dobrou chuť a už ani muk.)
  • poslech čtené či audio pohádky před odpoledním odpočinkem
  • uspávací pohlazení
  • přání k narozeninám, svátku (Hodně štěstí, zdraví…)

…spolu si hrajeme, spolu se učíme, spolu se radujeme.

Whimsical Frog and Envelope Illustration on White Background | Premium  AI-generated vector